Skip to content

Eerste resultaten Google Performance Max stemmen klanten positief

Blog

Sinds enkele maanden is er een revolutie op het gebied van Google Advertising gaande. Het techbedrijf introduceerde vorig jaar Performance Max, een nieuwe manier om met één campagnestrategie op alle kanalen van Google te adverteren. De nieuwe Performance Max-campagne moet zorgen voor een maximaal bereik op de kanalen van Google. Hoewel het nog relatief nieuw is, zijn de eerste resultaten van onze klanten overwegend positief.

Google Ads bracht de Performance Max campagne als de ultieme campagne voor een maximaal resultaat. Een nieuwe manier van adverteren, waar op basis van automatisering jouw marketingstrategie tot een hoger niveau wordt verheven. Volgens Google is automatisering de oplossing om als bedrijf mee te gaan met de verandering van de vraag van de consument. Met Performance Max krijg je als adverteerder de kans om met de inzet van een campagnevorm te adverteren op een groot aantal kanalen van Google. Zo adverteert Performance Max op YouTube, Gmail, Google Search, Google Maps, Google Discovery en Google Display netwerk.

Doordat Google de afgelopen jaren druk bezig is geweest met het optimaliseren van geautomatiseerde processen en strategieën, zijn de voordelen die Performance Max met zich meebrengt zeer aantrekkelijk. De geautomatiseerde biedstrategieën lijken in bijna alle gevallen beter te presteren dan de handmatige vorm. Ook wordt door automatisering de conversie sterk verbeterd. Zo ben je als bedrijf verzekerd dat het marketingbudget optimaal wordt besteed. Ook het wegvallen van zoekwoorden is voordelig. De slimme technologie van Google berekent zelf op basis van koopintentie, koopgedrag en productcontext waar de doelgroep consumeert.

Hoe Performance Max te werk gaat, zie je allemaal terug op de inzichten pagina. Hier wordt duidelijk hoe de automatisering in zijn werk gaat en wat voor resultaten het oplevert. Ook zie je hier het combinatierapport, waar wordt getoond hoe jouw best presterende elementen worden gecombineerd. Daarnaast heeft Performance Max in 2022 het adverteren op lokaal niveau grondig verbeterd. Dit is interessant voor bedrijven met een fysieke winkel, waar er door middel van Performance Max vol kan worden ingezet op advertenties binnen Google Maps en Google Search. Zo zullen potentiële klanten razendsnel naar de winkel worden geleid.

Hoewel we dus nog in de beginfase van het werken met Google Performance Max zitten, merken onze klanten al een positief verschil in de eerst zichtbare resultaten. Zo is conversiewaarde flink toegenomen vergeleken met de oude campagnes. Ook steeg de omzet tegenover de gemaakte advertentiekosten doordat Performance Max slim per kanaal bepaalde hoe meer leads konden worden gegenereerd. Performance Max bevindt zich nog in de beginfase, maar de voortekenen zijn duidelijk: deze vorm van adverteren gaat een grote rol spelen in de toekomst van e-commerce. 

Zelf benieuwd wat Performance Max voor jouw bedrijf kan betekenen? Kom even langs bij ons op kantoor. Bij Seogi zijn we op de hoogte van alle nieuwe ontwikkelingen op het gebied van e-commerce. Samen kunnen we met jouw bedrijf de volgende stap zetten binnen Google Advertising!